FAQ og ofte stillede spørgsmål om Veras tøjkoncept, Veras kommission og Veras Market

Veras tøjkoncept

Hvad er forskellen på Premium vs. Basic?

Som Premium abonnement får du for 179 kr. om måneden:

Point: 50 gratis point (værdi 50 DKK) hver måned

Nyeste produkter: Eksklusiv adgang til nyeste produkter 48 timer før Basic medlemmer tirsdag, fredag, lørdag og søndag kl. 10:00.

Shop produkter: Shop ubegrænset antal produkter med point.

Køb af point: Køb 1 point = 1 DKK

Fragt: Én gratis forsendelse om måneden (værdi 40 DKK). Efterfølgende 40 DKK per pakke.

Indleveringer: Ubegrænset indlevering af antal produkter.

Bero: Gratis. Dine point gemmes til næste gang du aktiverer dit medlemskab.

Opgrader/nedgrader: Gratis

Som Basic abonnement får du for 59 kr. om måneden:

Point: 0 gratis point hver måned

Nyeste produkter: Adgang til nyeste produkter 48 timer efter Premium medlemmer.

Shop produkter: Shop ubegrænset antal produkter med point.

Køb af point: Køb 1 point = 1 DKK

Fragt: 40 DKK per forsendelse.

Indleveringer: 5 gratis stykker indlevering om måneden. Efterfølgende 4 DKK per. produkt.

Bero: Gratis. Dine point gemmes til næste gang du aktiverer dit medlemskab.

Opgrader/nedgrader: Gratis

Hvad får jeg som Premium-medlem?

Premium medlemskabet er for dig som ikke vil nøjes, som har lyst til at bytte tøj lige når det passer dig, og gerne vil være den første til at hapse de bedste genbrugskup.

Et Premium medlemskab koster 179 DKK om måneden, og du får:

– 50 point hver måned (værdi 50 DKK)

– Eksklusiv adgang til alt det nye, 48 timer før alle andre

– Gratis fragt på én ordre om måneden (værdi 40 DKK)

– Ubegrænset antal indleveringer

– 15% på alt i Veras kommission

Hvad får jeg som Basic-medlem?

Basic medlemskabet er for dig som ikke ønsker at bytte så ofte, og ser Veras som en supplement til din garderobe. Her kan du let prøve nye tendenser og komme af med dine aflagte varer på en simpel måde, samt bytte dem til ting du har lyst til at gå med, nemt og hurtigt.

Et Basic medlemskab koster 59 DKK om måneden, og du får:

– 5 indleveringer om måneden (herefter koster det 4 DKK per del du indleverer)

– Ubegrænset shopping for dine optjente point

– 15% på alt i Veras kommission

Kan jeg skifte fra Premium til Basic?

Du kan altid ændre dit medlemskab til Basic og tilbage igen, uden ekstra omkostninger. Dit Premium medlemskab kommer til at løbe måneden ud. Dit nye Basic medlemskab træder i kraft den efterfølgende måned, hvorfra du også vil blive opkrævet svarende hertil.

Hvis du ikke benytter dig af de services der er inkluderet i dit Premium-medlemskab, kan det altså være en idé at skifte. Du beholder dine point og tager dem med over i det billigere medlemskab.

Hvordan ændrer jeg mit medlemskab til Premium eller Basic?

Det gør du under Mit Veras i Medlemskabs-fanen. Her trykker du på knappen for opgrader til Premium eller skifter til Basic afhængig af hvad du vil foretage dig.

Bliver jeg trukket penge, når jeg starter min prøveperiode?

Veras giver alle sine medlemmer en gratis prøveperiode på 30 dage. Så kan du afprøve vores tøjbyttekoncept, på samme vis som du sikkert kender det, fra dine øvrige abonnementsordninger. Når de 30 dage er omme, vil du blive trukket 59 kr. hver måned svarende til at være Basic-medlem af Veras. Du kan altid opgradere dit medlemskab til et Premium, med flere fordele.

Hvad kan jeg som medlem på prøveperiode?

Når du tilmelder dig den gratis prøveperiode, modtager du 100 point (værdi 100 DKK) og et gratis medlemskab, der svarer til Basic-pakken. Det betyder, at du den første måned har samme rettigheder som vores Basic-medlemmer, helt gratis.

Hvilket medlemskab har jeg efter min prøveperiode?

Din prøveperiode svarer til et Basic-medlemskab. Efter dine 30 dage gratis bliver du automatisk et betalende Basic-medlem. Ønsker du at opgradere til et Premium-medlemskab, kan du gøre det under Mit Veras.

Jeg ligger inde med noget tøj, som jeg ønsker at bytte til noget andet

1. Opret medlemsskab

Du får adgang til at bytte tøj i Veras Tøjkoncept ved at oprette dig som medlem. Veras giver altid de første 30 dage gratis, så du kan få en forsmag på konceptet. Derefter koster et Basic medlemskab 59 DKK, og du vil blive trukket hver 30. dag. Du kan opgradere til et Premium medlemskab under Mit Veras.

2. Registrer dit tøj online, før du indleverer det du ønsker at bygge væk

Under “Indlever tøj” registrerer du tøj, som du ønsker at indlevere. Det gør du ved at udfylde de obligatoriske felter:

1. Varens kategori

2. Varens størrelse

3. Varens stand

4. Varens kvalitet

Veras giver point for alt tøj uanset størrelse, mærke og stand, så længe varerne overholder Veras krav til indleveret tøj. Som Premium-medlem er der ingen begrænsning for hvor meget tøj du kan indlevere gratis. Basic-medlemmer kan indlevere 5 stk. tøj gratis, hver måned. Herefter koster det 4 kr. pr. del.

Veras systematiserede pointsystem er genereret således, at det er parametrene for dine varer, der definerer varens pointværdi. Du vil derfor øjeblikkeligt se en estimeret pointværdi for, hvad din vare er værd. Veras modtager dine varer, godkender din indlevering og inden for max. 24 timer, vil din godkendte pointsum være tilgængelig på din personlige konto. Du kan nu shoppe nye genbrugsvarer for dine point, online og i Veras butik på Nørre Voldgade 18, Kbh K.

3. Vælg form for indlevering
Hos Veras kan du sende dine varer til indlevering, eller du kan komme forbi Veras butik i Nørre Voldgade 18, Kbh K, inden for åbningstiderne. Som nyt medlem hos Veras får du en pakkelabel tilsendt, der sikrer dig én gratis indlevering.

4. Dine point frigives, og du kan nu shoppe

Når Veras har modtaget dine varer, godkendes varens endelige pointværdi og pointsummen indsættes på din personlige konto, senest 24 timer efter.

Alt tøj bliver vurderet enkeltvis. Pointværdien kan derfor afvige fra den estimerede. Veras forbeholder sig retten til at give dig flere eller færre point for det indleverede tøj, såfremt tøjet ikke stemmer overens med den indberettede stand, mærke m.m.. Skulle det være tilfældet, vil der i din ordrehistorik fremkomme en kommentar ud for det pågældende stykke tøj, så du kan se, hvad den justerede pointsætning skyldes. Du kan læse mere om Veras betingelser for tøjets stand.

Du kan altid se dine indleveringer, ordrer og pointsum på din personlige konto under ‘Historik’.

Du er nu klar til at bruge dine point på verascopenhagen.dk og i Veras butik.
Skulle du falde over et fund, der koster flere point, end du har til rådighed, kan du altid købe flere point. Det gør du under din personlige konto under ‘Køb Point’. Læs mere om pointsystemet og pointpriser under handelsbetingelser.

Kan jeg købe et Premium-produkt, hvis jeg er Basic-medlem?

Ja, det kan du! Det kræver bare, at du opgraderer dig til Premium medlem. Det gøres i Mit Veras under fanen Medlemskab.

Hvis du har is i maven, så kan du også tage chancen og vente til at det bliver frigivet til Basic. Du kan altid se hvornår varen bliver tilgængelig for Basic medlemmer, hvis du klikker ind på varen.

Jeg har forelsket mig i en vare, som jeg kunne tænke mig at købe

Hos Veras tøjbyttekoncept er tanken, at man skal af med sit aflagte tøj, før man kan erhverve sig nyt. Derfor, så er det kun muligt at shoppe online, hvis du har et aktivt medlemskab og har point på din personlige konto, som du får ved at indlevere varer.

Ikke nok point?
Har du ikke nok point på din personlige konto, kan du altid købe ekstra point ved check-out. Enten kan du købe det eksakte beløb (1 point = 1 DKK) eller, med fordel, købe én af pointpakkerne, hvor du opnår rabat.

Kan jeg veksle point til penge?

Hos Veras er det ikke muligt at veksle point fra dine indleverede brugte varer til penge. Det eneste tidspunkt, du kan tage penge ud af din personlige konto, er hvis du fortryder dit køb af pointpakker.

Læs mere om det i vores byttepolitik og returnering.

Hvilken stand skal tøjet, jeg indleverer, være i?

Når du indleverer dit tøj, skal du sætte hak ved, hvilken stand de pågældende varer er i. Veras opererer med tre kategorier for tøjets stand:

aldrigbrugt1Som ny – Varen er stort set ikke brugt og har derfor ingen brugstegn.

lidtbrugt1Lidt brugt – Varen er brugt og har kun almindeligt slid på materialet.

slidt1Brugt – Brugstegn på materialet, men ingen uforbederlige huller og/eller pletter

forslidt2For slidt (kan ikke indleveres) – Pletter, huller og/eller slid på materialet

Du kan læse mere om vores krav til tøjets stand her.

Hvordan vurderes de varer, jeg indleverer?

Hos Veras får du point for alle indleverede varer. Varererne vurderes ud fra tre parametre, som definerer den enkelte vares pointværdi.

Varerne vurderes igennem Veras systematiserede pointsystem ud fra varens kategori, stand og kvalitet.

Varer vurderes ud fra varens levetid, og derfor vurderes en kjole, der er i standen ‘Som ny’, til flere point end en kjole i standen ‘Brugt’.

Som et eksempel er en lidt brugt skjorte fra et high-street brand 60 point værd, mens en skjorte, der er som ny, fra et high-end brand er 170 værd. Du kan altid se den estimerede pointværdi for dine varer, når du indleverer dem online.

Du kan læse mere om pointsystemet og krav til indleveret tøj.

Kan jeg få penge for de varer, jeg indleverer?

Hos Veras er det ikke muligt at få penge udbetalt for dine indleverede varer. Igennem et medlemskab hos Veras, kan du derimod få point for dine brugte varer, og shoppe nye genbrugsfund for dem.

Læs mere om Veras Tøjkoncept.

Hvor ofte bliver der lagt nye varer op?

Vi får hele tiden nye, flotte varer leveret til butikken, som vi ønsker at dele med Veras medlemmer hurtigst muligt. Derfor bliver der minimum lagt 200 nye varer op online hver uge. Du vil derfor have mulighed for at opdatere din garderobe og finde nye, lækre varer hele ugen.

Hvis du er Basic-medlem kan du shoppe nyheder hver tirsdag, fredag, lørdag og søndag kl. 10.00.

Som Premium-medlem har du adgang til produkterne hele 48 timer før, hvilket vil sige, at du skal sidde klar kl. 10:00 onsdag, torsdag, fredag og søndag.

Hvordan vurderes high-street i forhold til high-end?

High-street: Lav til mellem prisklasse. Fx H&M, Zara, Monki, Topshop, Samsøe Samsøe.

highstreet1

High-end: Mellem til høj prisklasse. Fx By Malene Birger, COS, Mads Nørgaard, Designers Remix, Stine Goya, Wood Wood.

high-end1

Luxury: Høj prisklasse. Fx. Acne, Kenzo, Gucci, Mulberry, Burberry, Louis Vuitton.

luxury1

Vintage: Ingen bestemt prisklasse eller mærke. Tøj som er særligt unikt look og style.

vintage1

Hvordan vurderes standen af tøjet?

Aldrig brugt: Ingen brugstegn. Brugt max én gang.

Lidt brugt: Almindelig slidtage. Brugt under 10 gange.

Brugt: Synlig slitage, men ingen pletter og/eller huller. Brugt over 10 gange.

Hvordan bruger jeg min voucher?

Efter du har registret dig som medlem og aktiveret din bruger igennem mail, mangler du bare at indtaste dine personlige oplysninger, hvor du også indtaster dit unikke voucher-kupon-nummer for at aktivere din rabatordning.

skaermbillede-2016-10-11-kl-16-08-01

Hvordan retter jeg mine personlige oplysninger?

Hvis du ønsker at tilrette dine personlige oplysninger, logger du bare ind på din personlige konto og klikker dig ind på Mit Veras, hvor du kan rette oplysningerne.

skaermbillede-2016-10-11-kl-16-10-06

Hvordan sætter jeg mit medlemsskab i bero?

Ønsker du at sætte dit medlemskab i bero, logger du ind på din personlige konto og går ind under Mit Veras, hvor du klikker på fanen Medlemskab. Her er det muligt at ændre dit medlemskab fra at være aktivt, til at blive sat i bero.

Så snart du har sat dit medlemskab i bero vil du modtage en mail med bekræftelse. Du vil stadig have adgang til din personlige konto, og dine point vil forblive tilknyttet.

skaermbillede-2016-10-11-kl-17-00-35

Hvordan aktiverer jeg mit medlemskab efter det har været i bero?

Når dit medlemskab er i bero, har du stadig adgang til din personlige konto og dine point forbliver på din konto. Du kan altid aktivere dit medlemskab på ny ved at gå ind under Medlemskab og trykke på knappen med aktivér dit medlemskab. Når dit medlemskab er genaktiveret, kan du igen shoppe for dine point, og vil blive opkrævet abonnement per dato du har aktiveret medlemskabet på ny.

skaermbillede-2016-10-11-kl-17-00-59

Hvordan ændrer jeg mine betalingsoplysninger?

Ønsker du at ændre dine betalingsoplysninger, skal du kontakte Veras. Det er ikke muligt selv at foretage ændringerne på webshoppen. Det skyldes de høje sikkerhedskrav fra E-pay, ved at online-handel. Send istedet en mail til [email protected], og vi vender straks tilbage til dig.

Hvordan ændrer jeg min adgangskode?

Hvis du ønsker at ændre din adgangskode, skal du klikke på “Glemt adgangskode” i log ind-boksen.

Hvad koster fragt?

Alle forsendelser hos Veras koster altid 40 DKK.

Premium-medlemmer kan én gang om måneden få tilsendt en ordre med DAO kvit og frit. Derefter koster alle forsendelser 40 DKK, ligesom det er tilfældet for al fragt, hvis du er Basic-medlem.

Hvornår modtager jeg mine varer med DAO?

Bestiller du varer inden kl. 10.30, så bliver de sendt samme dag og kommer dagen efter. Efter kl. 11 kan der gå 1-2 dage. Du modtager en sms fra DAO så snart vi har sendt dine ting af sted, og så kan du ellers følge med i pakkens rejse hos dem.

Hvornår kan jeg afhente min ordre i butikken?

Når du har bestilt varer til afhentning i butikken, vælger du selv tidspunktet for, hvornår de afhentes indenfor åbningstiderne. Dog vil de bestilte varer kun ligge til afhentning i 7 dage, før de returneres og sættes til salg igen.

Kan jeg sende varer ind til Veras?

Ønsker du i stedet at indsende dine varer, kan du altid gøre dette på almindeligvis, og du betaler selv portoen. I så fald vil der gå 24 timer fra vi modtager forsendelsen, til du modtager dine point. Som nyt medlem hos Veras har du mulighed for at få tilsendt en DAO-pakkekode, der giver dig én gratis indlevering.

Find din nærmeste DAO-pakkeshop her.

Hvornår kan det betale sig at have Premium i stedet for Basic?

Hvis du indleverer mere end 15 stykker tøj om måneden vil det økonomisk set bedre kunne betale sig at have et Premium-medlemskab. Desuden får du som Premium medlem eksklusivt mulighed for, at shoppe varer 48 timer før Basic medlemmer.

Hvis du bruger min. 1 fragt om måneden (værdi 40 DKK) og indleveringer mere end 15 stykker tøj om måneden (værdi 4 DKK per indlevering, efter de 5 som er inkluderet i Basic pakken), vil differencen mellem de to medlemskab priser altså udlignes.

Beholder jeg mine point, hvis jeg skifter medlemskab eller sætter i bero?

Ja, du beholder altid dine point. Både når du skifter medlemskab eller hvis sætter dit medlemskab i bero i en periode.

Kan mit medlemskab bruges til både kvinder og børn?

Uafhængigt af hvorvidt du har et Premium- eller Basic-medlemskab til Veras, så kan du altid benytte dig af medlemskabet på tværs af alle kategorier. Dog skal vi gøre opmærksom på, at medlemskabet er personligt.

Vær opmærksom på, at vi ikke længerer fører herretøj i Veras.

Jeg har glemt min adgangskode, hvordan logger jeg ind?

Hvis du har glemt din adgangskode, kan du oprette en ny. Klik på “Glemt adgangskode” i log ind-boksen, og noter din e-mail adresse i dialogboksen for at nulstille din adgangskode.

skaermbillede-2016-10-11-kl-16-57-09-3

skaermbillede-2016-10-11-kl-16-55-35

Hvordan melder jeg mig ud?

Hvis du gerne vil opsige dit abonnement fuldstændigt – uden mulighed for at genaktivere det og gøre dine point tilgængelige igen – skal du først gå ind og sætte dit medlemskab i bero under Mit Veras og fanen Medlemskab. Derefter sender du en mail om at du gerne vil opsiges endegyldigt, så vi kan slette dig fra systemet.

Hvordan fungerer Veras gavekort?

Hos Veras kan du give gavekort til et medlemsskab på 1, 3, 6 eller 12 måneder. Du vælger selv, om du vil forære et Basic- eller Premium-medlemskab. Gavekortene købes her. Dine penge trækkes som et engangsbeløb, når du køber gavekortet. Når købet er gennemført, modtager du et digitalt gavekort på din mail. Gavekortet indeholder en voucher-kode, som gavemodtageren skal taste ind, når hun/han opretter sig som medlem hos Veras. Koden er personlig og kan kun bruges én gang. Udover en gratis prøveperiode på 30 dage som Basic-medlem, får modtagerne dermed et gratis medlemskab, hvis type og varighed afhænger af det gavekort du har købt.

Jeg har modtaget et gavekort, hvad gør jeg?

På dit gavekortet finder du en voucher-kode, som du taster ind, når du opretter sig som medlem hos Veras. Koden er personlig og kan kun bruges én gang. Udover en gratis prøveperiode på 30 dage som Basic-medlem, får du et gratis medlemskab, hvis type og varighed afhænger af det gavekort, du har modtaget. Når dit medlemskab betalt af gavekortet ophører, overgår betalingen for dit Veras-medlemskab automatisk til dig. Du kan altid sætte dit medlemskab i bero og dermed beholde dine Veras-point.

Veras kommission

Hvordan prissættes kommissionsvarerne?

Veras prissætter varerne ud fra efterspørgsel, og hvad vi tror, at vi kan få for varen, så den bliver solgt. Såfremt sælger har en mindstepris, så tager der selvfølgelig hensyn til denne.

Vi ønsker altid at imødekomme ønsker om pris fra sælger – og en lille historie omkring varens tidligere liv, som vi kan dele med den nye køber, tager vi også gerne imod!

Hvad får jeg for mit solgte tøj?

Når varen sælges, fordeles den optjente profit mellem sælger og Veras. Du får altid 60% af salgsprisen. Pengene bliver udbetalt hver fredag via Mobilepay eller på din oplyste konto.

Bemærk: Ved kommissionssalg i Veras overgiver du dit tøj til Veras som salgskanal på eget ansvar. Tøjet noteres i dit navn, og du kvitteres pr. e-mail med et overblik over dine varer.

Hvilket tøj kan jeg sælge i kommission?

Veras tager imod tøj til kommission indleveret fra private garderober, der byder på lidt ud over det sædvanlige. Veras forbeholder sig retten til at have en subjektiv holdning til, hvad der tages i kommission – dog kan der i samarbejde aftales en mindstepris, som varen skal sælges for.

Det tøj vi sætter i kommission er som regel:

1 High-end, luxury eller vintage-tøj.

2 Unikt.

3 Farverigt og af god kvalitet.

Hvilke mærker tages i kommission?

Det er subjektivt, hvad der tages i kommission, men som udgangspunkt tager vi imod items fra:

Acne, Alaïa, Alexander Wang, Aymara, A.P.C, Balenciaga, Botkier, Bottega Veneta, Burberry, By Zoé, By Malene Birger, Cacharel, Celine, Chanel, Chloé, Carven, Christian Louboutin, Cos, Designer’s Remix, Dries van Noten, Ganni, Gat Rimon, Givenchy, Gucci, Helmut Lang, Henrik Vibskov, Isabel Marant, James Perse, LaLa Berlin, Lanvin, Lovechild 1979, Mads Nørgaard, Marc by Marc Jacobs/Marc Jacobs, Maria Black Jewellery, Marni, Martin Margiela, Miu Miu, Mulberry, Notabene, Nué Notes, Opening Ceremony, Paul & Joe, Pedro Garcia, Phillip Lim, Prada, Proenza Schouler, Rick Owens, Rika, See by Chloé, Sonia Rykiel, Stella McCartney, Stine Goya, Wonhundred og Yves Saint Laurent.

Men du er altid meget velkommen til at indlevere tøj, der ikke er fra et af de ovenstående mærker. Ved indlevering vil vi vurdere, hvorvidt varen er egnet til kommission eller ej. Og bliver den afvist, kan du altid få point for den hos Veras tøjkoncept i stedet.

Tager Veras så kun imod kommissionsvarer nu?

Nej da! Det vil altid være muligt at indlevere og modtage værdi i form af point for alle ens varer i Veras tøjkoncept, hvor vi til gengæld tager imod ALT tøj – uanset mærke, kvalitet, sæson og stil. Og du har derfor altid mulighed for at indlevere overskydende tøj hertil, hvis det ikke tages i kommission, eller mod vores forventning ikke bliver solgt.

Hvem kan købe tøjet?

Alle kan købe Veras kommissionsvarer – og du skal ikke være medlem af Veras for at købe. Til gengæld får medlemmer op til 15% rabat, og det kan derfor ofte bedst betale sig at blive medlem.

Kan det så betale sig at være medlem, hvis jeg blot vil købe og sælge tøj?

Ja! Som medlem af Veras, tilbyder vi derfor op til 15% på alle kommissionsvarer, og der kommer løbende medlemsfordele til. Desuden, så kan du altid sikre dig værdi for alt dit tøj – også det som ikke bliver solgt i kommission eller det, som Veras ikke tager i kommission, hvor du altid får point for alt i Veras tøjkoncept.

Hvordan køber jeg tøjet?

Veras kommissionssalg købes i butikken på Nørre Voldgade 18 indenfor vores åbningstider.

Meget tøj bliver også lagt på vores Instagram (indsæt link), hvor det også er muligt at få lagt den ønskede vare til side i 24 timer eller få den tilsendt via DAO efter nærmere aftale.

Hvordan sælger jeg mit tøj til kommissionssalg?

1. Find de mest værdifulde skatte i dit klædeskab.

2. Kom ned med dem i Veras, når du alligevel skal aflevere dit tøj til swappen.

3. Vi udvælger kommissionsvarerne og aftaler salgsprisen i fællesskab

4. Du får udbetalt dine penge, når varen er solgt.

5. Få værdi for alt – indlever altid alt, og få udbetalt point til Veras tøjkoncept.

Hvad så hvis det ikke bliver solgt?

Såfremt tøjet ikke sælges inden for 3 måneder, bedes det afhentes senest 14 dage efter periodens ophør – ellers kan det med fordel indleveres til Veras Tøjkoncept, hvor du slipper for at hente det, og får point sat ind på et Veras medlemskab, som kan aktiveres når du ønsker det. 

Veras Market på WestMarket

Kan jeg nøjes med at leje et tøjstativ for at være standholder?

Nej! Som standholder til Veras Market SKAL du købe en stand for at sikre dig en stand til markedet. Du kan som ekstra tilkøb leje et tøjstativ til din stand, så du slipper for besværet med at medbringe dit eget.

Må jeg medbringe eget tøjstativ?

Ja, du må gerne medbringe tøjstativer, så længe du max har 2 stativer per stand, og begge stativer er indenfor dit anviste område.

Må jeg medbringe eget bord?

Nej, det er ikke tilladt at medbringe eget bord, og på WestMarket har alle standholdere allerede borde inkluderet i standen.

Hvor mange må vi være om en stand?

Vi anbefaler at være 2 om en stand, for at give plads til de besøgende, men så længe I holder jer indenfor jeres stand, må I være så mange I har lyst til.

Kan jeg få solgt mandetøj og sko?

Ja, uden problem! Der er både mænd som standholdere og mange af de besøgende er mænd. Så der er bestemt gode udsigter til at få solgt noget herretøj. Vi oplever generelt, at mandlige standholdere sælger rigtig godt, da udbuddet ikke er så stort.

Kan jeg returnere/fortryde eller ombytte min stand til anden dato?

Nej, det er ikke muligt at fortryde eller returnere din stand efter gennemført betaling. Men fortryder du dit køb, eller er du forhindret i at komme, skal du være mere end velkommen til selv at sælge din stand videre internt. Husk blot at sende os den nye standholders navn, mail og telefonnummer til [email protected], samt markedsdagen.

Hvis jeg er forhindret i at komme, må jeg så sælge min stand videre?

Ja, det må du godt. Den nemmeste måde, er at sælge standen videre ved at poste et opslag på det pågældende Facebook-event.
Har du solgt din stand videre, så det vigtigt at du informerer Veras Market på [email protected] med navn, e-mail og telefonnummer på den nye standholder. 

Hvornår kan jeg sætte min stand op fra?

Du kan altid sætte op halvanden time før markedet starter, som er kl. 09.30. Kom derfor ikke før, da det er spild af ventetid 🙂 

Hvor tjekker jeg ind henne?

Du tjekker ind ved Veras stand, som ligger i den ende af WestMarket, der er tættest på Matthæusgade-indgangen. Her fremviser du dit køb af standplads i digital form. Her får du også udleveret tøjstativ og bøjler, hvis du har lejet det. 

Koster entré noget til Veras Market?

Nej, det er altid gratis at komme forbi 🙂

Hvor kan jeg parkere min bil?

Der er en parkeringskælder under WestMarket der koster 12 DKK i timen. Ellers så er der gratis parkering på Vesterbros gader.

Er der toiletfaciliteter?

Ja, der er adgang til toiletterne i WestMarket, som ligger ved lille torv mod indgangen fra Vesterbrogade.

Må jeg sælge andet end brugt tøj?

Nej. Der må kun sælges brugt tøj, sko og accessories til kvinder og mænd. 


Veras Market vil gerne skabe et genbrugstøjmarked hvor udbud og efterspørgsel matcher hinanden. For at standholderne kan få solgt ud af deres stande, har vi lavet reglen således, at vi sikrer de rette besøgende, og ligeledes, at de besøgende ved hvad markedet udelukkende udbyder brugt tøj, sko og accessories.

Hvis du vil sælge andet end tøj, sko og accessories, så kan du kontakte Veras Market på [email protected].

Hvordan tilmelder jeg mig, hvis jeg vil sælge andet end tøj?

Hvis du er interesseret i at sælge andet end tøj, er du mere end velkommen til at kontakte Veras Market på [email protected], hvor du kan fortælle mere om, hvad du ønsker at sælge.

Kan jeg blive medlem af Veras på markedet?

Du kan sagtens blive medlem af Veras online tøjbyttekoncept på markedet. Team Veras står klar til at hjælpe, hvis du skulle have nogle spørgsmål til oprettelsen.

Hvad gør jeg med tøj jeg ikke vil have med hjem?

Hvis du efter markedet ikke har fået solgt alt dit tøj, kan du aflevere dit tøj i Veras stand. Om du er eksisterende medlem eller ej, så får du altid 300 point til Veras Tøjkoncept og 100 DKK til Veras Kommission for dit aflagte tøj, som du kan bruge i Veras efterfølgende. 

Hvad gør jeg med mit skrald efter endt marked?

Der står skraldespande rundt omkring på markedet. Større ting såsom flyttekasser og gamle stativer skal selv tages med retur – vi hjælper selvfølgelig med at rydde op, men standholder har selv ansvaret for at tage brugte varer med sig. 

Hvad er betalingsmulighederne på Veras Market?

I Veras stand tager vi både kontanter og MobilePay. Ellers afhænger det af den enkelte standholder. De fleste standholdere tager imod MobilePay og selvfølgelig kontanter.

Hvad er Veras Markets handelsbetingelser?

Du kan læse om alle Veras handelsbetingelser her.

Indkøbskurv
Opdaterer ..
Din indkøbskurv er tom.
Mit Veras ()

Velkommen til dit Veras

Altid dejligt at se dit kønne ansigt i swappen! Dette er din genvej til ubegrænset adgang til vintage- og genbrugstøj.